Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2022.
Informacje dodatkowe:
Uchwała Nr XXXIII/229/2021
Rady Gminy Budry
z dnia 16 grudnia 2021 r.
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Budry na rok 2022
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d) i lit. i) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1372 ze zm.) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 305 ze zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:
§1. Dochody budżetu gminy w wysokości 18.719.303,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1, z tego:
- dochody bieżące w wysokości 11.019.796,00 zł,
- dochody majątkowe w wysokości 7.699.507,00 zł.
§2. 1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 21.858.167,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2, z tego:
- wydatki bieżące w wysokości 10.985.977,00 zł,
- wydatki majątkowe w wysokości 10.872.190,14 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2022 roku w wysokości 10.862.190,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.341.070,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 5.
5. Dochody i wydatki na programy finansowane z udziałem środków wymienionych w art. 4 ust.1 pkt 2 i 3 ufp:
- dochody – 3.172.507,00 zł,
- wydatki – 3.115.154,85 zł.
§3. Deficyt budżetu gminy wynosi 3.138.864,14 zł i zostanie pokryty z:
- zaciągniętych przez gminę kredytów w kwocie 2.638.864,14 zł,
- niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w kwocie 500.000,00 zł (Rządowy Fundusz Inwestycji Lokalnych).
§4. 1. Przychody budżetu w kwocie 5.000.371,14 zł przeznacza się na pokrycie deficytu w kwocie 3.138.864,14 zł oraz spłatę zaciągniętych przez gminę kredytów w wysokości 200.000,00 zł oraz pożyczki na wyprzedzające finansowanie w wysokości 1.661.507,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 6.
2. Rozchody budżetu w kwocie 1.861.507,00 zł przeznacza się na:
- spłatę rat kredytów w kwocie 200.000,00 zł,
- pożyczki na wyprzedzające finansowanie w kwocie 1.661.507,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 6.
§5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie – 2.000.000,00 zł.
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek
w kwocie - 200.000,00 zł,
- wyprzedzające finansowanie w kwocie 1.661.507,00 zł,
- na pokrycie deficytu w kwocie 3.138.864,14 zł.
§ 6. 1. Ustala się dochody w kwocie 25.200 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 22.200 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 3.000 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
§7. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1219 ze zm.):
- dochody w wysokości – 6.000,00 zł,
- wydatki w wysokości – 6.000,00 zł.
§8. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, stanowi załącznik nr 7.
§9. W budżecie tworzy się rezerwy w łącznej wysokości 80.000,00 zł, w tym:
- ogólną 30.000,00 zł,
- celową w wysokości 50.000,00 zł z przeznaczeniem na realizację zadań z zakresu zarządzania kryzysowego.
§10. 1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w §5 Uchwały, na:
- finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
- spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek,
- wyprzedzające finansowanie,
- finansowanie deficytu budżetu.
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
- przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym gminy do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki, i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
- dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do zmian w zakresie wynagrodzeń nie powodujących ich zwiększenia ani zmniejszenia.
§11. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi.
§12. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego.